Inbjudan – måste man ange ett skäl till varför man inte kan komma på festen?
Fråga:
Behöver man verkligen ange ett skäl för frånvaro?
Räcker det inte med att säga att partnern inte kan komma?
Svar:
Det är ett svar som är gott nog, för du vill kanske inte gå ensam.
Det viktiga är att man ger ett svar, så inbjudaren inte undrar om det är något annat som är fel.
Klicka här för att läsa min artikel om att besvara en inbjudan >>
Etikettdoktorn Mats Danielsson